Pieta
Život mladého muže se změní poté, co se objeví tajemná žena prohlašující se za jeho dávno ztracenou matku. Snímek kontroverzního korejského režiséra Kim Ki-duka, se kterým zvítězil na MFF v Benátkách 2012.
Jižní Korea | drama | 18+ | titulky | 104 min. | 120 / 100 Kč studenti do 26 let a senioři
KIM | PARK | BONG
Asijská kinematografie je vždy vítaným pikantním zpestřením v repertoáru českých kin, ve kterých převažuje evropská a americká produkce. Na festivalech pak často funguje jako chilli sypané do otevřených ran evropských autorů, které tak probouzí v jejich často žánrově ustrnulém pohledu na film. Bylo tomu tak v případě korejského auteura Kim Ki-duka (Pieta), který ve svých filmech kloubí poetiku a explicitní násilí, Park Chan-wooka (Komorná), jehož mísení erotiky, násilí a žánrů mu vyneslo několik ocenění v Berlíně a Cannes, a v neposlední řadě také Bong Joon-hoa (Parazit), který si letos odnesl Zlatou palmu z festivalu v Cannes i uznání od Quentina Tarantina, když o něm řekl, že „Režisér Bong Joon-ho je absolutní vizionář.“
S Tarantinovým dnes již kánonickým snímkem Pulp Fiction je film také všude srovnáván, a kritici tvrdí, že se jedná o nejzábavnějšího vítěze Cannes od vítězství Pulp Fiction v roce 1994. Pochvala od „magora z videopůjčovny“ je příslibem drsné, černohumorné zábavy, která jde mimo zavedené konvence žánrů. Bong Joon-ho vyniká především v žánru thrilleru. Jeho Memories of Murder se i po více než šestnácti letech pravidelně vracejí na plátna světových artových kin.
Abychom Bong Joon-hoův film alespoň trochu uvedli do kontextu současné jihokorejské kinematografie, naprogramovali jsme v kině Art také projekce filmů Pieta (11.9.) a Komorná (1.10.) Všechny tyto filmy doporučujeme, zvláště pak Pietu, u které máte poslední příležitost tento film vidět na velkém plátně.