KIM | PARK | BONG
Asijská kinematografie je vždy vítaným pikantním zpestřením v repertoáru českých kin, ve kterých převažuje evropská a americká produkce.
Na festivalech pak často funguje jako chilli sypané do otevřených ran evropských autorů, které tak probouzí v jejich často žánrově ustrnulém pohledu na film. Bylo tomu tak v případě korejského auteura Kim Ki-duka (Pieta), který ve svých filmech kloubí poetiku a explicitní násilí, Park Chan-wooka (Komorná), jehož mísení erotiky, násilí a žánrů mu vyneslo několik ocenění v Berlíně a Cannes, a v neposlední řadě také Bong Joon-hoa (Parazit), který si letos odnesl Zlatou palmu z festivalu v Cannes i uznání od Quentina Tarantina, když o něm řekl, že „Režisér Bong Joon-ho je absolutní vizionář.“
S Tarantinovým dnes již kánonickým snímkem Pulp Fiction je film také všude srovnáván, a kritici tvrdí, že se jedná o nejzábavnějšího vítěze Cannes od vítězství Pulp Fiction v roce 1994. Pochvala od „magora z videopůjčovny“ je příslibem drsné, černohumorné zábavy, která jde mimo zavedené konvence žánrů.
Bong Joon-ho vyniká především v žánru thrilleru. Jeho Memories of Murder se i po více než šestnácti letech pravidelně vracejí na plátna světových artových kin. Abychom Bong Joon-hoův film alespoň trochu uvedli do kontextu současné jihokorejské kinematografie, naprogramovali jsme v kině Art také projekce filmů Pieta (11.9.) a Komorná (1.10.) Všechny tyto filmy doporučujeme, zvláště pak Pietu, u které máte poslední příležitost tento film vidět na velkém plátně.
11.9. 19.00 Pieta – Kim Ki-duk
1.10. 19.00 Komorná – Park Chan-wook
Parazit – Bong Joon-ho připravujeme